Aanbevelingen

Sjaak van der Tak, burgemeester Gemeente Westland van 2004 tot oktober 2017

Alle ouders zullen het beamen: als vader of moeder wil je het beste voor je kind. Je wilt dat ze naar school kunnen gaan, kunnen leren, zich de mores in de samenleving eigen kunnen maken. Je wil dat ze lekker buiten kunnen spelen, kunnen sporten, vrienden kunnen maken en daar tijd mee doorbrengen. Wij zijn in de gelukkige omstandigheid in Westland en Nederland dat daarvoor ook alle kansen zijn.

Ouders van kinderen met een beperking willen al die kansen voor hun kinderen ook aanreiken. Alleen, in hun situatie kost dat soms meer moeite. Dat kan zeker een wissel op je trekken als vader en moeder. Daarom ondersteun ik Stichting Droom je Thuis, omdat zij ervoor zorgen dat deze ouders eenmaal per maand een weekend vrij hebben. Even tijd voor andere dingen, terwijl hun kind een geweldige tijd heeft onder de hoede van de professionals van Droom je Thuis.

Een prachtig doel om aan bij te dragen, en dat doe ik van harte. U ook?

Koos Karssen, burgemeester Gemeente Maasluis van 2003 tot november 2015

Ik steun van harte dit geweldige initiatief van de Stichting Droom je Thuis. Wat zal het toch prachtig zijn als het gaat lukken. Prachtig voor de kinderen om zo zelfstandigheid te kunnen krijgen die bij hen past en prachtig voor de ouders die hun kind die eigen weg ook zo gunnen maar die daar ook graag de regie over willen houden. Ik weet hoe moeilijk het bijna altijd is een degelijke voorziening te realiseren. Dat het nu in het Westland tot de mogelijkheden gaat behoren is ook een enorme kans voor alle betrokkenen.

Een huis waarin ouders/familie zelf de regie houden over het leven van hun gehandicapte kind en de geboden zorg. Steun bij een dergelijk groot project is onontbeerlijk, zonder dat gaat het niet lukken. In Nederland mogen we trots zijn op onze voorzieningen, ook voor kinderen met een beperking, maar het kan niet zonder vele helpende handen, zowel financieel als ondersteunend.

Graag nodig ik u uit die steun ook daadwerkelijk te geven, het is een prachtig initiatief dat uw support ten volle waard is.