Chauffeur DJT-bus vrijwilliger

Vrijwillige chauffeur

Hou jij ervan om ‘s morgens voor koffietijd als chauffeur al een leuke busrit te maken met een aantal van onze gezellige en enthousiaste bewoners door het mooie Westland dan zoeken wij jou.

Jouw functie als chauffeur vrijwilliger

Wij zoeken een of meerdere vrijwillige chauffeur(s) die met onze eigen DJT rolstoel bus op maandag en/of dinsdag en/of woensdag en/of donderdag en/of vrijdag een of meerdere van onze bewoners wil vervoeren van en naar hun dagbesteding, meestal gelegen in het Westland. Het gaat om een rit in de ochtend van ongeveer 1 à 1,5 uur en een rit in de middag van 1 à 1,5 uur. De ochtendrit start om plm. 08:00 uur en de middagrit om plm. 15:00 uur

Het aantal uren/dagen is in overleg; uiteraard houden wij rekening met jouw agenda en jouw mogelijkheden. Het is de bedoeling om deze vrijwilligerstaak door meerder personen in wisseldienst uit te voeren.

Jouw profiel

Je bent een spontane, enthousiaste en gezellige heer of dame die het fijn vindt om andere mensen een plezier te doen. Je hebt humor en geduld en affiniteit met mensen met een verstandelijke beperking en natuurlijk hou je ervan om een leuke en gezellige busrit te maken met een of meerdere van onze bewoners om op tijd af te leveren op hun dagbesteding.

Wat wij bieden

Vrijwilligers in het Droom Je Thuis-huis worden begeleid en ondersteunt.

Het is belangrijk dat je vrijwilligerswerk doet waaraan je zelf net zoveel plezier beleeft als onze bewoners. Je doet het voor hen, maar zeker ook voor jezelf. Daarom willen we tijdens een kennismakingsgesprek graag samen met jou de plek vinden en/of bespreken waar jij aan de slag kunt gaan.

Wij zorgen goed voor onze vrijwilligers. Je krijgt een vrijwilligerscontract, een reis- en/of onkostenvergoeding, WA- en ongevallenverzekering en indien gewenst een getuigschrift of certificaat. Je wordt enthousiast ingewerkt.

Er is jaarlijks een cursusaanbod over uiteen lopende thema’s. Wij zetten onze vrijwilligers regelmatig in het zonnetje. Iedere vrijwilliger kan rekenen op goede begeleiding en ondersteuning.

En wat zeker niet onbelangrijk is om te vermeld: je krijgt hele dankbare gezichten omdat door jouw hulp meer mogelijk is.

Informatie

Je werkt bij Droom Je Thuis met kwetsbare cliënten en daarom zijn wij zeer zorgvuldig in ons selectiebeleid. De aanvraag Verklaring omtrent het gedrag (VOG), het navragen van referenties en het eventueel opvragen van informatie bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd maken om die reden onderdeel uit van de selectieprocedure.

Publicatiedatum

aug. 2022