“Zorg wordt beter met vrijwilligers”

De zorg en begeleiding aan de toekomstige bewoners van het Droom Je Thuis huis zal worden geleverd door een professionele zorgorganisatie. Daarnaast is er behoefte aan vrijwilligers, want de zorg wordt beter met vrijwilligers.

Voor de Stichting Droom Je Thuis, die een kleinschalige woonvoorziening voor 12 jong volwassenen met een meervoudige beperking aan het realiseren is, geldt dit evenzeer. Juist vanwege deze kleinschaligheid en plaats in de samenleving waar het accent ligt op het creëren van een leefomgeving die past bij elke bewoner en waar ieders individuele ontwikkeling kan blijven groeien is de aanwezigheid van betrokken vrijwilligers van buitengewoon belang. Graag komen wij nu al in contact met vrijwilligers die op verschillende gebieden en tijden actief willen zijn en ons willen helpen als het Droom Je Thuis huis eenmaal gerealiseerd is én ons misschien nu al willen helpen tijdens logeerweekenden (1x per maand) op Park Vlugtenburg in ‘s-Gravenzande.

Activiteiten gericht op:

Individuele bewoner:

• individuele vrijetijdsbegeleiding; wandelen, fietsen, zwemmen
  • knutselen
  • computeren
  • spelletjes

Groep:

• begeleiding bij uitjes en hobby en activiteiten zoals zwemmen of paardrijden
  • hand en spandiensten verlenen in ochtend/avonduren of in het weekend
  • huishoudelijke zaken, zoals koken, bakken, wassen

Voorzieningen ten behoeve van de bewoners:

• tuinwerk
  • klein onderhoud
  • rijden met de bus

Bent u enthousiast geworden, kunt u zich vinden in de visie en wilt u als

• “maatje” voor een individuele bewoner
  • groepsvrijwilliger
  • werker in de voorziening of
  • in een combinatie van deze activiteiten iets doen?

Dan zien wij graag uw reactie tegemoet via een mail naar droomjethuis@gmail.com.

Wilt u meer informatie over het werken als vrijwilliger in de zorg klik dan op de balk onder aan deze pagina.