Kook Vrijwilliger

Hou jij ervan om af en toe lekker eten maken voor anderen? Dan zoeken wij jou! Bij ons op de groep worden we namelijk erg blij van lekker en gezond eten.

Jouw functie als kook vrijwilliger

Als kookmaatje maak je eerst kennis met de bewoners en het team dat hier werkt. Daarna mag je je helemaal uitleven in onze mooie ruime keuken en je creatieve kookkunsten aan ons laten zien. In overleg met jou kan één van de bewoners je eventueel helpen. Je kookt voor de 12 bewoners en ongeveer 2 begeleiders. Na het koken gaan we met zijn allen genieten van jouw kookkunsten. Je mag natuurlijk gezellig een hapje mee eten, maar dat hoeft niet. Het aantal uren/dagen is in overleg; uiteraard houden wij rekening met jouw agenda en jouw mogelijkheden. Het is de bedoeling om deze vrijwilligerstaak door meerder personen in wisseldienst uit te voeren.

Jouw profiel

Je bent een spontane, enthousiaste en gezellige heer of dame die het fijn vindt om andere mensen een plezier te doen. Je hebt humor en geduld en affiniteit met mensen met een verstandelijke beperking en natuurlijk hou je van lekker en gezond eten koken!

Wat wij bieden

Vrijwilligers in het Droom Je Thuis-huis worden begeleid en ondersteunt.

Het is belangrijk dat je vrijwilligerswerk doet waaraan je zelf net zoveel plezier beleeft als onze bewoners. Je doet het voor hen, maar zeker ook voor jezelf. Daarom willen we tijdens een kennismakingsgesprek graag samen met jou de plek vinden en/of bespreken waar jij aan de slag kunt gaan.

Wij zorgen goed voor onze vrijwilligers. Je krijgt een vrijwilligerscontract, een reis- en/of onkostenvergoeding, WA- en ongevallenverzekering en indien gewenst een getuigschrift of certificaat. Je wordt enthousiast ingewerkt.

Er is jaarlijks een cursusaanbod over uiteen lopende thema’s. Wij zetten onze vrijwilligers regelmatig in het zonnetje. Iedere vrijwilliger kan rekenen op goede begeleiding en ondersteuning.

En wat zeker niet onbelangrijk is om te vermeld: je krijgt hele dankbare gezichten omdat door jouw hulp meer mogelijk is.

Informatie

Je werkt bij Droom Je Thuis met kwetsbare cliënten en daarom zijn wij zeer zorgvuldig in ons selectiebeleid. De aanvraag Verklaring omtrent het gedrag (VOG), het navragen van referenties en het eventueel opvragen van informatie bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd maken om die reden onderdeel uit van de selectieprocedure.

Voor informatie kun je contact opnemen met Dorith van der Meer, tel: 06-41217421.

Publicatiedatum

aug. 2022